أحببت ميتة الجزء الثاني

قصه احببت_مـيـتـه2
محمود : اه من أول يوم شفتك فيه
‎الاء : وانا كمان بحبك بس انا و انت معرضين للموت
‎محمود : انتي احمراتي كده ليه ايه العسل ده؟؟
‎الاء : طب احنا لازم ندور علي دليل يساعدنا
‎محمود : قومي يلا
‎الاء : هنروح فين؟؟
‎محمود : هنروح القصر
‎الاء : يا ماما لاه قصر كده بالليل
‎محمود : تعالي متخافيش انا معاكي
‎راحوا القصر محمود لقي بواب فبيقرب لقأه مش نفس البواب بتاع المره الي فاتت
‎محمود : يا حاج فين الراجل اللي كان هنا من يومين
‎البواب : راجل مين يا بيه انا لسه مستلم الشغل النهاردة و مكنش في حد هنا غير واحد و لقوة شانق
‎نفسه في القصر من شهرين
‎محمود : فى سره يعني انا كلمت عفريت
‎البواب : معرفش ايه الي انت شفته ده يا بيه
‎محمود : ممكن ندخل هنشوف حاجة نيجي
‎البواب : لاه مينفعش
‎محمود طلعفلوس من جيبه و ادي البواب
‎البواب : ماشي بس هي نص ساعه عشان لو حد جه انا هترفد يابيه
‎محمود : ماشي
‎و دخلو القصر كان ضلمه جدآ و الاء ماسكه في محمود و خايفة و بتترعش
‎محمود : انتي خايفة 
‎الاء : انت بتضحك في الظروف المهببه دي
‎محمود دخل اوضه كان باين عليها اوضه ميرنا
‎الاء بتصوووووووت بصوت عالي محمود طلع يجرى
‎محمود : في ايه بتصوتي ليه
‎الاء:الصورة دي كانت بتضحكلي
‎محمود : دي تهيوءات
‎محمود رجع تاني لاوضه ميرنا لقي كتاب واقع علي الأرض نور الكشاف لقاه مذكرات ميرنا
‎اخدوا الكتاب و مشيوا كل واحد روح علي بيته
‎محمود دخل جري علي الاوضه بتاعته وفتح الكتاب
وفجأة !!!!!
وفتح الكتاب لقي مكتوب فيه
انا ميرنا انا دلوقتي عايشه مع جوز خالتي الي بيعذبني انا تعبت اوي بس مستحمله
عشان قريب هيجي واحد يحبني و ياخدني بعيد عن الراجل ده بس انا لازم انتقم منه لازم يموت
ذي ماموت أهلي وحرمني منهم و انا عندي ست سنين موتهم فى يوم عيد ميلادي قال لماما تعالي
اختك عيزاكي و حط السكينة في بطنها و خباها لحد ما يكمل خطته و قال لبابا تعالي مراتك عيزاك
راح عمل فيه زي ما عمل في ماما و كان عايز يموتني زي ماموتهم بس خالتي قالتله : لاه سبها احنا
مش بنخلف و بعديها بسنة خالتي اتخانقت معاه و كانت عايزة تبلغ عنه راح قتلها بنفس الطريقة
انا كنت براقبه من بعيد عشان اعرف كل التفاصيل انا مكنتش اعرف ان هو اللي موت ماما و بابا
سمعته وهو بيقول :انا قتلت اختك و جوزها عشان الفلوس تيجي انتي دلوقتي تقولي عايزه فلوسك
مخلاص مبقتش فلوسك
خالتي قالتله:انا هبلغ عنك و انا عارفه اني هتسجن بس ضميري هيستريح
وجايه تمشي كان في سيف في الديكور اخد السيف و حطة في بطنها
انا من ساعتها شلت كل الكلام جوايا لحد ما كبرت و انا دلوقتي عندي25سنه
و بكتب الكلام ده عشان عارفة أن في حد هيقراه انا النهاردة عندى 25 سنه و ده اليوم اللي هجيب في حق بابا و ماما و حقي بعد ما قتل أعز الناس عندي
حبيبي محمود انا لازم اموته
محمود قال:يبقي عشان كده حبتني عشان انا بنفس اسم حبيبها اللي مات
بيكمل قرايه لقي ميرنا بتقول:انا دلوقتي في الغابة و جوز خالتي مات انا كمان لازم اموت
بس في لعنه هتبدء اللي معاه الكتاب ده لازم يعمل محمود جي يقلب الصفحة
لقي في ورقة مقطوعة
محمود بيقول لنفسه في كذا سؤال بيطرح نفسه إزاىى انا لقيت الكتاب في القصر و هي بتقول أن
الكتاب كان معاها معني كده أن في حد عرف الكلام ده
طب وليه في صفحة مقطوعة اكيد اللي لقي الكتاب قطع الصفحة عشان فيها حاجه عنه
محمود انا لازم أكلم الاء
محمود : ازيك يا الاء
الاء : الحمدلله بخير طمني عرفت حاجة من المذكرات
محمود : اه بس لازم اشوفك
الاء : اوك نتقابل فين ؟ ؟
محمود : لاه انا خمس دقايق و هتلاقيني تحت البيت
الاء : ماشي
محمود قفل مع الاء ورايح لها اول اما وصل سمع صوت صويت جامد جدا من عند بيت الاء
محمود طلع جري محمود اول لما دخل لقي البيت بيولع و العفش كله اتفحم
محمود جري و اخد الاء في حضنه و قالها :انا السبب انتي لازم تيسبيني ابعدي عني انا هاسبب
الموت ليكي و لعيلتك
الاء : لاه انا هكمل معاك لحد الآخر حتي لو وصل الأمر اني اموت عشانك
محمود : انا مكنتش متوقع الحب ده كله منك بس انا خايف عليكي
الاء : القدر مكتوب يبقي نكمل واحنا مع بعض
محمود اخد الاء واهلها (أبوها و امها) و أجر لهم شقه مفروشة
الاء : بس ده كتير يا محمود
محمود : مفيش حاجة تغلي عليكي
محمود سابهم و روح لقي ناس كتيرة حوالين العماره قال لنفسه يمكن حادثة أو حاجه
قرب شويه لقي أمه و اخته ياسمين علي الأرض غرقانين في دمهم قعد يصوت و يقول
انتي عايزة مني ايه سيبيني في حالي إلا أهلي خديني انا بس أهلي لاه ااااااه يامه متمشيش
وتسيبيني
مسك في اخته ياسمين و قالها قومي يلا يلا قومي نتيجتك طلعت يلا عشان تطلعي 2 ثانوي
جه البوليس و بعد تقرير الطبيب الشرعي تبين انهم ماتوا نتيجه صدمات شديدة على الرأس
والطبيب الشرعي كان مستغرب لأن الضربه كانت بدقه و في نفس المكان هما الاتنين
روح اخواته مموتين نفسهم من العياط
محمود : انا السبب انا لازم اموت
الاء عرفت الخبر في الشغل طلعت جرى على بيت محمودلقت مفيش حد في البيت و الباب مفتوح
دخلت لقت محمود قاطع شرايينه

.
رحمه رمت الحقنه وقالت :في اي ايه اللي حصل
‎ملك :انتي كنتي عيزه تموتيني
‎رحمه انا لاه ازي انا اموت اختي
‎الاء :بس ياملك رحمه مكنتش عايزه تموتك دي الرووح
‎ساعتها كانت المستشفي كلها اتلمت علي صويت الاء
‎الممرضه :في ايه ياانسه مينفعش الكلام ده صويت
‎في نص الليل
‎في هنا مرضي كده مش ينفع
‎الاء:مفيش حاجه احنا اسفين بس شوفنا فار
‎الممرضه:فار ماشي ياانسه اخر انزار بعد كده في طرد
‎ملك :ماشي ماشي
‎وعدي اليوم تاني يوم الصبح وصل ادكتور.دخل كشف علي محمود
‎الدكتور :الحمدالله بقي كويس وخلال ساعات هيفوق
‎الاء :الحمدالله
‎وبعد 3ساعات
‎محمود فتح عينه واول كلمه قالها الاء الاء فين
‎ملك :الاء ورحمه بيجيبو حاجات من تحت
محمود: نادي الاء انا عايز الاء
ملك : حاضر
ملك نزلت جري تدور علي الاء مش لقياها
لسه بتلف وراها لقت الاء بتعيط و منهاره
ملك : في ايه مالك بتعيطي ليه
الاء : اااختك ماتت
ملك : بطلي هزار فين رحمة بجد
الاء : رحمه ماتت
ملك فجأه اغم عليها
المستشفى كلها اتلمت و دخلوها العناية المركزة
الاء بتقول للدكتور :حاول متحكيش لمحمود اللي حصل لاخواته وانا مش هبين له حاجه
الدكتور : انا كنت لسه هقولك كده و البنت اللي ماتت دخلت المشرحه و اللي في العناية المركزة جالها صدمة عصبية بس ازاي البنت دي ماتت
الاء بتفتكر :انا وهي كنا نازلين نشتري حاجات واحنا ماشيين قالت لي أنا حاسه اني هاموت
الاء : بس يا بنتي فال الله و لافالك
رحمة :بجد انا عندي إحساس بكده طب بصي انا هاشتري حاجه من المطعم اللي هناك ده علي متخلصي انتي
الاء : ماشي
رحمه راحت وقفت هناك كان بتوع المطعم بيعملوا حركات غريبة بالسكاكين
الاء بتقول :ببص ورايا عشان اناديها لقيت لقيت رحمه واقعه علي الأرض غرقانه في دمها وفي سكينة في ضهرها
الدكتور : ازاي مطعم فيه ناس بتلعب بالسكاكين في المستشفى ممكن اشوفه
الاء : حاضر تعالي
مشيت مع الدكتور
الصدمة
مكنش في حاجه خالص
الاء : كان هنا والله كان هنا
الدكتور : بصي انتي تعبتي من كل اللي حصل في وقت قليل اهدي وادخلي لمحمود
الاء راحت الحمام الأول تغسل وشها عشان هي كانت معيطه جامد سمعت صوت خبط
بتبص لقت ميرنا
الاء : انتي انتي لازم أعرف ليه بتعملي كده سيبيه بقي
ميرنا : انا قولت قبل كده هو اللي هيموت نفسه 
الاء : انت عايزه منه ايه
ميرنا : انا عيزاه هو هو بتاعي فهمتي
الاء : محمود حبيبي انا انتي فاهمة حبيبي
ميرنا : يبقي دور ملك جاي وانت من بعديها
الاء سابتها وطلعت تجري علي ملك لقتها الحمد لله كويسه
الاء نادهت علي الممرضة
الاء : معلش عينك متتشلش من عليها وانا هديكي كل اللي انتي عايزاه
الممرضة : ماشي عينيا
الاء راحت لمحمود
محمود : كنتي فين وفين ملك و رحمه
الاء الدمعه كانت هتنزل من عينيها بس مسكت نفسها
قالتله : روحوا يجيبوا حاجات واجيين
محمود : هو انتي اللي جبتيني هنا
الاء : اه
محمود : ليه جبتيني انا عايز اموت
الاء : اسكت أولا عايز تموت و تعيش من غيري ثانيا انت حبيبي انا لازم اخد بالي منك
محمود : بجد الكلام ده
الاء : بجد
محمود : انا عايز أخرج من هنا
الاء : لاه يا قلبي انت لازم تفضل هنا
محمود : لاه عايز أخرج
الاء : بطل شغل الأطفال وبطل دلع
ب
محمود : لومكنتش ادلع عليكي يبقي هادلع علي مين
الاء : طب اهدي شوي
محمود : طب عايز أزور قبر امي و اختي 
الاء : ماشي يا قلبي بس لما الدكتور يخرجك من هنا
محمود : ماشي
الممرضة دخلت بالأكل و ......
ياريت تفاعل و شارك القصة مع كل صحابك

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية تزوجت طفلة الحلقة الثانية

رواية تزوجت طفلة الحلقة العاشرة

أحببت ميته الجزء الأول